Sėkmės receptas: kaip augant kaštams didinti pajamas?

Viena stambiausių granito ir dolomito skaldos gamintoja bei pardavėja Lietuvoje, „Milsa“ įmonių grupė, ketvirtus metus iš eilės skaičiuoja augimą. 2018 m. pardavimo pajamos siekė beveik 31 mln. eurų: tai penktadaliu daugiau lyginant su 2017 m. (25, 4 mln.) ir bene du kartus daugiau nei 2015 m.  (18,5 mln.)

Tačiau išlikti konkurencingiems ne taip paprasta.

Pasak įmonių grupės vadovo Manto Makulavičiaus, vienas iš pagrindinių skaldos produkcijos pasirinkimo veiksnių (be kokybės) yra kaina, kurią dėl augančių kaštų išlaikyti stabilią darosi vis sudėtingiau.

„Per pastaruosius metus darbo užmokestis augo trečdaliu, elektros sąnaudos pagamintai tonai – 27 proc., kuro sąnaudos – 15 proc. Granito žaliava brango 10 proc., kaip ir gavybos mokestis bei pervežimai geležinkeliu“, –  vardina M. Makulavičius.

Vadovo teigimu, nemažą dalį galutinės kainos sudaro transportavimas ir perkrovimo tarpinės operacijos. Priklausomai nuo objekto vietos, tai gali sudaryti apie pusę galutinės kainos, nes skalda yra gana pigus produktas.

„Todėl norėdami būti patrauklūs ir lyderiaujantys rinkoje, nuolatos turime ieškoti tiek geriausių logistinių sprendimų, kaip produkciją pristatyti ir perkrauti, tiek mažinti gamybinę savikainą“, – pastebi M. Makulavičius.

Pasak vadovo, aptariamu laikotarpiu, „Milsa“ įmonių grupė sugebėjo išlaikyti pastovias granito ir dolomito skaldos kainas: „kol kas investuodami į naujas gamybines technologijas ir techniką, ieškodami naujos veiklos efektyvumo būdų, sugebėjome ne tik optimizuoti kaštus, bet ir gerinti produkcijos kokybę.“

Vien pernai „Milsa“ įmonių grupė investavo beveik 4 mln. eurų į technologinį atsinaujinimą. 2018 m. pradžioje buvo pakeistas ir prekybos modelis: didmeniniai pardavimai sutelkti bendrovėje „Milsa“, tuo tarpu gamyba sukoncentruota gamybinėse įmonėse AB „Klovainių skalda“, UAB „Granitinė skalda“ ir UAB „Granitas“.

Tuo pačiu išplėstas pardavimų aikštelių tinklas. Šiuo metu įmonių grupės gaminamos granito ir dolomito skaldos galima įsigyti 5 vietose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Klovainiuose, Marijampolėje, Skalda taip pat pristatoma ir į vykdomų darbų objektą vietą ar gamybinę bazę.

Apžvelgdamas rinką šiais metais, M. Makulavičius sako stebintis atsigavimą. Auga statybų sektorius, daugiau projektų vykdo ir Lietuvos automobilių kelių direkcija, išaugo darbų skaičius Klaipėdos uoste, apie planus pradėti kitus „Rail Baltika“ etapus skelbia Lietuvos geležinkeliai.

„Net ir esant didesnėms darbų apimtims, rinkos jautrumas produkcijos kainai išlieka. Todėl turėsime ir toliau ieškoti sprendimų, užtikrinančių stabilumą ir pastovumą, stengiantis maksimaliai amortizuoti kaštus“, – sakė M. Makulavičius.

Šiuo metu „Milsa“ įmonių grupė rinkai yra pajėgi patiekti 1 mln. tonų granito skaldos bei 2 mln. tonų dolomito skaldos per metus. Piko metu, parduodama apie 20 000 tonų skaldos per dieną. Įmonių grupė dirba Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos rinkose. Pagrindiniai klientai yra kelių, tiltų ir geležinkelių statybos įmonės, betono ir gelžbetonio gaminių gamintojai, statybų bendrovės.