Lietuviškas eksportas domina kiniečius

Lietuviškos prekės Kinijoje yra laikomas itin kokybiškomis ir vertomis dėmesio. Lietuva susilaukė Kinijos nacionalinės televizijos dėmesio kaip valstybė, kuri viena pirmųjų išreiškė norą dalyvauti tarptautinėje importui į Kiniją skirtoje parodoje „China International Import Expo“. Į šią parodą, kuri vyks šiemet lapkričio 5-10 d. Šanchajuje, „Versli Lietuva“ planuoja organizuoti 10-ies Lietuvos įmonių išvyką ir jų dalyvavimą dvejose nacionaliniuose stenduose.

„Labai vertiname Kinijos valdžios atstovų parodytą išskirtinį dėmesį Lietuvai. Turėdami šios šalies aukšto politinio lygio palaikymą dėsime visas pastangas, kad nacionalinis lietuvių eksportuotojų pasirodymas parodoje būtų sėkmingas ir virstų realiais užsakymais. Lietuvai Kinija yra prioritetinė užsienio rinka ir vis daugiau įmonių veržiasi į šią kultūriškai sudėtingą, bet savo dydžiu ir poreikiais labai patrauklią eksportui šalį. Tokia paroda kaip ši siūlo daugybę galimybių užmegzti pirmuosius verslo kontaktus ir surasti klientų“, – sako Daina Kleponė, „Versli Lietuva“ generalinė direktorė.

Praeitų metų pabaigoje pasirašius sutartį dėl dalyvavimo parodoje „China International Import Expo“, Lietuva susilaukė Kinijos nacionalinės televizijos , turinčios daugiau nei milijardo žiūrovų auditoriją, dėmesio (reportažas apie tai nuo 11:56 min.).

„China International Import Expo“ yra tarptautinė paroda Kinijoje, skirta pristatyti tik užsienio valstybių prekes ir paslaugas. Planuojama, kad šiemet apie 150 tūkst. dalyvių atvyks iš daugiau nei 100 valstybių ir regionų. Savo produktus ir paslaugos įmonės galės pristatyti ne tik stenduose, bet ir tradiciniuose verslo susitikimuose. Be to, parodos organizatoriai svarsto galimybę kurti ir elektroninę platformą, kurioje parodos dalyviai produktus galės parduoti tiesiogiai kinų vartotojui internetu.

„Parodoje ketiname turėti du nacionalinius stendus. Vienas bus skirtas maisto sektoriui, o kitas – namų interjero detalėms. Esame įvertinę, kad Lietuvos įmonės, gaminančios maisto produktus, gėrimus, tekstilės gaminius ir interjero elementus namams, turi didžiausias galimybes eksportuoti savo prekes į Kiniją“, – sako Aivaras Knieža, „Versli Lietuva“ Eksporto departamento direktorius.

Jo teigimu, priešingai nei tradicinėse tarptautinėse parodose, kinų valdžia deda daug pastangų sukviesdama potencialius verslininkus ir importuotojus bei užtikrindama jų dalyvavimą. „Visi šioje parodoje ketinantys dalyvauti Kinijos verslininkai yra registruojami, todėl su jais bus galima susisiekti ir po renginio. Manome, kad Lietuvos įmonių dalyvavimas šioje parodoje neabejotinai bus rezultatyvus“, – prognozuoja A.Knieža.

Birželį „Versli Lietuva“ organizuos ir kitą 7-10 Lietuvos maisto pramonės įmonių išvyką į „China-CEEC Investment and Trade Expo“ parodą Ningbo mieste. Tai paroda, orientuota į Rytų ir Centrinės Europos, taip pat Balkanų šalių produktų ir paslaugų importą į Kiniją. „Versli Lietuva“ sieks, kad Ningbo mieste Lietuva turėtų įsirengusi nuolatinį nacionalinį stendą – tuomet lietuviški produktai klientų sulauktų ne tik parodos metu.

Kvietimus dalyvauti tarptautinėse parodose Kinijoje „Versli Lietuva“ planuoja skelbti artėjant renginiams. Didžioji dalis dalyvavimo išlaidų atrinktoms įmonėms bus padengta iš Europos Sąjungos paramos ir Lietuvos biudžeto lėšų.

Lietuvos eksporto apimtis į Kiniją 2016 m. siekė 123 mln. eurų. Trys ketvirtadaliai visų 2016 m. eksportuotų prekių į Kiniją buvo lietuviškos kilmės. Geriausiai Kinijoje sekėsi baldų (38 proc. lietuviškos kilmės prekių eksporto), medienos ir jos gaminių (21 proc.) sektoriams ir optikos, medicininių, chirurginių instrumentų gamintojams (13 proc.).